Digitális marketing trendek: belép a Metaverzum
A kis- és középvállalkozóknak is tisztában kell lennie azzal, hogy várhatóan nagy hatással lesz a digitális marketingre a Metaverzum térnyerése. Hogyan élhetünk ezzel?
Hogyan segítheti a digitális marketing a vállalkozásunkat? Milyen új trendek vannak, amelyekkel érdemes élni 2023-ban?
Cikksorozatunk első és második részében a mesterséges intelligencia alkalmazásával, valamint a hangalapú kereséssel foglalkoztunk.
Mára azonban igen lényeges számításba venni a metaverzum térnyerését is. Ha sikeresek akarunk lenni, fontos lehetővé tenni, hogy az ügyfelek megtapasztalják termékünket, márkánkat a Metaverzum szolgáltatásban is.
A Metaverzum új, magával ragadó módot kínál az internet megtapasztalására - mely már elkezdte megváltoztatni a módot, ahogyan a digitális marketingesek elérik a fogyasztókat.
A márkák saját virtuális 3D tereket hozhatnak létre, melyeket a termékbemutatóktól a virtuális eseményekig és kiállításokig mindenre lehet használni. Ez magában foglalja a virtuális valóság (VR), a kiterjesztett valóság (AR) és a vegyes valóság (MR) alkalmazását.
Digitális marketing trendek: belép a Metaverzum
A Metaverzum várhatóan felváltja a hagyományos webhelyeket - mivel ez az elsődleges módja annak, hogy a fogyasztók online kapcsolatba lépjenek a márkákkal.
Íme néhány példa arra, hogyan használhatják a márkák a Metaverzumot.
1.Márkaélmény: a termékek magával ragadó élményeket hozhatnak létre a Metaverzumon belül, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy mélyebb szinten kapcsolatba lépjünk az ügyfelekkel.
A Nike márka például egy virtuális üzletet hozott létre a Metaverzumon belül, melyben az érdeklődők otthonuk elhagyása nélkül próbálhatnak fel és vásárolhatnak cipőt. A Coca-Cola szintén felhasználta a Metaverzumot, népszerű Boldogsággépe virtuális verziójának elkészítéséhez.
2.Virtuális játékok: a Metaverzum segítségével létrehozhatók a legizgalmasabb marketing lehetőségek - így például a játékok, amelyekkel nyerni lehet.
A játékosok jutalmakat szerezhetnek feladatok elvégzéséért vagy bizonyos mérföldkövek eléréséért, majd ezeket valós termékekre vagy virtuális tárgyakra válthatják be a játékon belül. Ez egyedülálló lehetőséget kínál a vállalatok számára termékeik népszerűsítésére, az elért közönség esetében új marketingstratégiát valósítanak meg.
3.Hipermegcélzás: a Metaverzum egyedi kontextusának megértésével a digitális marketingszakemberek lézeres pontossággal hipercélozhatják meg közönségüket. A kontextualizálás az idők során fejlődő egyik kulcsfontosságú digitális trend lesz. A metaverzumban a kontextus felhasználható egy termék vagy szolgáltatás ismertségének növelésére, célzott hirdetéseken és játékon belüli eseményeken keresztül.
A Metaverzum komoly hatással lesz arra, hogyan lépnek kapcsolatba a márkák a fogyasztókkal az interneten, s értékes adatokat gyűjtenek ügyfeleik viselkedéséről – annak érdekében, hogy digitális marketingstratégiáikat finomhangolják.
Azok a marketingszakemberek, akik képesek alkalmazkodni ehhez a virtuális dimenzióhoz, jó helyzetben lesznek a siker eléréséhez.
A cikket folytatjuk.
L.A.