Elsőszámú digitális marketing-trend a mesterséges intelligencia
Nem kérdés, a mesterséges intelligencia komoly szerepet játszik a digitális marketing trendekben. Íme azok a kulcsfontosságú területek, amelyek hatással lesznek a növekedési marketingre 2023-ban.
Kétségtelen, hogy a mesterséges intelligencia fontos szerepet játszik majd a 2023-as év digitális marketing trendjeiben (is).
Minden arra utal, hogy 5 kulcsterület fogja a legjelentősebb hatást gyakorolni a digitális marketing jövőjére 2023-ban.
-Mesterséges intelligencia
-Hangalapú keresés és digitális asszisztensek
-Metaverzum
-Általános adatvédelmi rendelet
-Új platformok és személyesebb marketing, a digitális marketing-összkép fragmentációjának megfelelően.
Cikkünk első részében a mesterséges intelligenciával (MI) foglalkozunk.
Mesterséges intelligencia, a marketingesek titkos fegyvere
Ahogyan érik a mesterséges intelligencia, úgy keresnek új módokat a vállalatok ügyfélbázisuk bevonására.
A vállalkozások számos célra használhatják az MI-t, beleértve az ügyfélszolgálat javítását személyre szabott hirdetési kampányok biztosításával, vagy akár olyan termékek létrehozásával, melyeket a semmiből alkottak meg.
Elsőszámú digitális marketing-trend a mesterséges intelligencia
Mivel ez a technológia számos előnyt kínál, nem csoda, hogy a vállalkozások világszerte elkezdték alkalmazni használatát, hogy hatékonyan elérjék ügyfeleiket, miközben azok elvárásaival is tisztában maradnak és felül is múlják igényeiket.
Mindazonáltal, mint minden új technológiánál, a mesterséges intelligencia kapcsán is vannak potenciális kockázatok, például adatvédelmi aggályok és az elfogult eredmények lehetősége.
A mesterséges intelligencia a digitális marketing-mixnek minden bizonnyal egyre fontosabb része lesz. Érdemes szemmel tartani és feltérképezni, miként használhatjuk az MI-t vállalkozásunk digitális marketing aspektusa szempontjából.
Az MI megváltoztatja a digitális marketingesek adatgyűjtési és -elemzési módját. A marketingszakemberek egyre inkább támaszkodnak majd a mesterséges intelligencia által vezérelt eszközökre, hogy segítsenek nekik megérteni a hatalmas mennyiségű adatot, jobban megérteni az ügyfelek viselkedését, célzottabb marketingkampányokat dolgozzanak ki és mérjék a digitális marketing gyakorlatok sikerét.
Jó példa a mesterséges intelligenciára a Tensorflow és a Gretel adateszközök, melyek segítségével a marketingesek betekintést nyerhetnek az összes marketingadata - ezzel okosabb döntéseket hozhatnak, pontosabb előrejelzéseket készíthetnek és javíthatják marketingkampányaik hatékonyságát.
A mesterséges intelligencia azt is lehetővé teszi majd a marketingesek számára, hogy személyre szabják kommunikációjukat a fogyasztókkal: személyre szabott üzeneteket küldjenek nekik konkrét igényeik és érdeklődési köreik alapján.
Ez a személyre szabott kommunikációs mód rendkívül értékes lesz a vásárlói hűség előmozdítása és az eladások ösztönzése szempontjából.
Érdemes megnézni néhány mesterségesintelligencia-kommunikációs eszközt, hogy naprakészek maradhassunk a digitális marketing trendjeivel 2023-ban.
A Campfire, a Kore és a Meya például olyan, párbeszédre képes MI-eszközök, amelyek segítenek a marketingeseknek megnyerő ügyfélszolgálati chatbotok és automatizált beszélgetések létrehozásában, amelyek személyre szabott ajánlásokat és cikkeket kínálhatnak.
A mesterséges intelligencia segíthet a digitális marketingeseknek a szövegírás, a kulcsszókutatás, sőt még a videókészítés automatizálásában is. A Jasper például egy mesterséges intelligencia-vezérelt szövegíró eszköz, mely testreszabott szövegírási tanácsokat ad.
Legyen szó a közösségi médiáról, az e-mail marketingről vagy akár a webhely tartalmáról, segít a tökéletes üzenet megalkotásában a maximális hatás érdekében. A Descript egy másik mesterséges intelligencia video-/hangszerkesztő eszköz, amely hang- és videofájlokat is képes szöveggé átírni, megkönnyítve a feliratok készítését a videókhoz.
Kétségtelen, hogy a mesterséges intelligencia fontos szerepet tölt majd be a következő év digitális marketing trendjeiben: ennek köszönhetően a marketingesek minden eddiginél nagyobb hatékonysággal tehetik adatközpontúbbá és személyre szabottabbá munkájukat.
A cikket folytatjuk.
L.A.