Top 3 egyszerű módszer, hogy a digitalizáció útjára lépjünk
Nem titok, hogy egy kisvállalkozást nehéz irányítani – az erőforrások és a humán tőke is gondot jelenthetnek. Három egyszerű módszerrel azonban könnyen belekezdhetünk a digitalizációba.
Senki sem állítja, hogy könnyű egy kis- és középvállalkozás irányítása. Az erőforrások gyakran szűkösek, a költségvetés szintén, a humán tőke pedig minimális.
Ezenkívül a kisvállalkozások folyamatosan szembenállnak az iparági óriásokkal - utóbbiak látszólag mindig hozzáférnek azokhoz az erőforrásokhoz és tőkéhez, amelyekhez sok kisvállalkozás nem képes hozzájutni.
Van azonban mentőöv. Általánosságban, a kisvállalkozások mindig azokat az utakat keresik, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy a lehető legalacsonyabb költségek mellett is termelékenyek és hatékonyak legyenek.
Ma már látják, hogy a technológia komoly értéket tud nyújtani számukra. Tehát, bár a források néha szűkösek lehetnek, ez nem jelenti azt, hogy a kisvállalkozások nem használhatnak technológiát, amelyet okosan kezelve kiválóan kihasználhatnak.
Ezért vonzóak az olyan technológiák, mint a mobilalkalmazások és a felhő.
Három egyszerű módszerrel könnyen belekezdhetünk a digitalizációba
-A mobilalkalmazások felemelkedése
Egy felmérés alapján a világ egyes részein a kis- és középvállalkozásoknak már több mint 94 százaléka okostelefonját használja vállalkozása irányítására. Miért? Mert a mobilalkalmazások hatékonyak és olcsók.
Ráadásul, azzal, hogy egy vállalkozást lényegében a tenyerükből irányíthatnak, a tulajdonosok és a vezetők olyan szintű szabadságot tapasztalhatnak meg, ami még 10 évvel ezelőtt sem létezett.
-A felhő hatása
Megjelent a felhő alkalmazásának lehetősége is, amely komoly hatással bír. Egy felmérés szerint a kisvállalkozások egyre többet fordítanak technológiai költségvetésükből a felhőalapú termelékenységi megoldásokra.
Ez a lépés részben annak köszönhető, hogy a felhő hozzáférést biztosít a kisebb vállalkozásoknak olyan technológiákhoz, amelyek az elmúlt években látszólag elérhetetlenek voltak.
Gyakori gátló tényezőnek számított az IT-személyzet, a technikai know-how, az irodaterületek és az infrastruktúra hiánya. Nos, ezek többé nem jelentenek problémát a feltörekvő felhőtechnológiáknak köszönhetően.
Ezenkívül a felhőszolgáltatásokat gyakran tekintik működési költségnek, ami kiküszöböli a rengeteg tőkére és erőforrásra való igényt egy új technológia megvalósításához.
-A kommunikációs technológia felhőbe helyezése
A kommunikációs technológia felhőbe helyezése virágzásnak indult. Az üzleti telefonrendszereket is felhőbe lehet helyezni – egy korábbi felmérés már megjósolta, hogy 2016 és 2021 között a felhőalapú telefónia bevezetésének aránya a szervezetekben duplájára nő majd.
Az egyik technológia, amely a felhőre való átállással virágzik, az Amerikában ismert üzleti telefonrendszer fejlettebb utódja: az Unified Communications (UC) rendszer.
Az UC-rendszerek az üzleti kommunikáció minden módját alkalmazzák (beleértve a hangot, a videót, az e-mailt, a faxot, az azonnali üzenetküldést és egyebeket), és mindezt egyetlen megoldásba integrálják.
Az ilyen típusú rendszerek növelik a hatékonyságot és a termelékenységet, lehetővé teszik a nagyobb együttműködést és javítják az ügyfelek elégedettségét.
Mielőtt az UC-megoldások elérhetőek lettek volna a felhőben, számos kisvállalkozás nem érhette el ezeket.
Az UC as a Service (UCaaS) néven ismert jelenség bevezetésével azonban előfizethetnek UC rendszerre, kihasználhatják annak funkcióit és előnyeit, amelyek korábban a nagyobb, több erőforrással rendelkező szervezetek számára voltak elérhetőek.
Az UCaaS nagyszerű példája azoknak a technológiáknak, amelyekbe a kisvállalkozások befektetnek, mert felismerik, milyen értéket jelent a szervezetüknek. Az erőforrások szűkében lévő kisvállalkozások költséghatékonyan maximalizálhatják termelékenységüket a technológia révén anélkül, hogy külön IT-csapatra lenne szükségük.
L.A.