Segíti behozni a lemaradást a merXu
Nem csak a kkv-k exportját lendíti fel a merXu, a lemaradást is segíti behozni.
Fél éve indult el a merXu nevű lengyel tulajdonú startup magyarországi leányvállalata. Az ipari termékekre és professzionális szerszámokra szakosodott online piactérnek közel 60 eladója és több mint 1500 regisztrált ügyfele van Magyarországon.
A két éve indított merXu alapítói az e-kereskedelmi szegmensből érkeztek, s korábban a dél-afrikai internetes óriás, a Naspers csoport egyik zászlóshajóját, a lengyel Allegrót vezették. Ezt követően jött az ötlet, hogy olyan platformot kellene létrehozni, amely versenyt és exportpiacokat biztosít a kelet-közép-európai mikro-, kis- és középvállalatoknak, és átvállalja marketing- és szállítási költségeik jelentős részét.
A piactéren több mint 33 ezer közép-, kelet-közép-európai és baltikumi regisztrált cég van jelen Csehországból, Észtországból, Lengyelországból, Litvániából, Magyarországról, Németországból, Romániából és Szlovákiából. A platform professzionális felhasználású, illetve ipari termékek online értékesítését vagy vásárlását teszi lehetővé gyártóknak, forgalmazóknak, nagy- és kiskereskedőknek, illetve kivitelezőknek.
Okányi Attila, a merXu Magyarország ügyvezető igazgatója hozzátette, számos kampánnyal támogatják a vevőket, illetve havonta 3 millió forintot költenek a startup marketingjére Magyarországon.
G.B.
(Forrás: vg.hu)