Mesterséges intelligencia a marketingstratégiában – A nagyértékű ügyfelek
Hogyan használjuk a mesterséges intelligenciát marketingstratégiánkban 2023-ban? Az egyik legnagyobb előnye, hogy segít a nagyértékű ügyfelek azonosításában.
Nem véletlenül szerzett komoly hírnevet magának a mesterséges intelligencia (MI) a marketing területén.
Az MI képes segíteni a marketingeseknek, hogy betekintést nyerjenek a fogyasztói viselkedésbe és ezeket a meglátásokat alkalmazzák a munkájukban.
A mesterséges intelligencia marketingstratégiában való felhasználását 2023-ban a megfizethető számítási teljesítmény növekvő elérhetősége vezérli majd; emellett az adatok bősége, amelyek egyszerre szolgáltatnak történelmi adatokat és üzemanyagot a gépek számára; valamint a gépi tanulás fejlődése.
A digitális marketing folyamatosan fejlődik – így a siker paraméterei nem csak a forgalomra és a közösségi média „lájkokra” terjedtek ki. A marketing környezet változóban van, a marketing osztályok a mesterséges intelligencia kihasználására fordítják figyelmüket a pontosabb betekintés és a jobb konverziós arány érdekében.
Rendkívül sokat segíthet a mesterséges intelligencia a marketingstratégiában
A technológiák folyamatos fejlődésével a marketingszakemberek folyamatosan arra törekednek, hogy megelőzve másokat sikeres stratégiákat dolgozzanak ki cégük számára.
A technológia területén kétségtelenül az egyik legizgalmasabb fejlesztés a mesterséges intelligencia, amely az elkövetkező években forradalmasíthatja a marketinget és hatékony betekintést nyújt a marketingesek számára az ügyfelek viselkedésébe és preferenciáiba.
A jövő felé haladva fontos, hogy a marketingszakemberek megértsék, milyen erőteljes befolyást gyakorol az MI a marketingkörnyezetre és miként lehet ezt kihasználni a sikeres marketingstratégiák kialakításában 2023-ban.
Lássuk, hogyan használható az MI a marketingstratégia terén 2023-ban - különösen az automatizálás, az ügyfélélmény személyre szabása és a prediktív elemzés tekintetében.
1.A nagyértékű ügyfelek azonosítása
A mesterséges intelligencia vezérelte algoritmusok használatával a marketingszakemberek csatornákon és platformokon keresztül elemezhetik az ügyfelek adatait, hogy azonosítsák azokat a kulcsfontosságú jellemzőket, amelyek megkülönböztetik a nagy értékű ügyfeleket másoktól.
Ahhoz, hogy a mesterséges intelligenciát hatékonyan felhasználhassák a marketingstratégiában a erre a célra, a vállalatoknak először meg kell határozniuk azokat a kritériumokat, amelyeket az ilyen ügyfeleknél keresnek. Ez magában foglalhatja a vásárlási előzményeket, az ügyfélszegmentációs modelleket vagy a márkaaffinitási mutatókat.
Miután ezeket a kritériumokat megállapították, a vállalatok alkalmazhatnak mesterséges intelligencia által vezérelt technológiákat nagy mennyiségű adatfeldolgozásához, gyorsan és pontosan.
Ezek az adatok felhasználhatók azon ügyfelek azonosítására, akik valószínűleg nagy értékű termékeket és szolgáltatásokat vásárolnak, valamint azokéra, akik nagy eséllyel hosszú távon hűséges vásárlók lesznek.
Amennyiben ezekre az ügyfelekre összpontosítanak, a vállalatok jobban célozhatják marketing tevékenységeiket és növelhetik a siker esélyeit.
Az azonosított kulcsfontosságú jellemzőkkel kapcsolatos információk - amelyek megkülönböztetik a nagy értékű ügyfeleket másoktól - , felhasználhatók a személyre szabott marketingkampányok létrehozására. Ezek igazodnak az egyes ügyfelek egyedi igényeihez és érdeklődéséhez.
Prediktív elemzések felhasználásával a marketing erőfeszítések a megfelelő időben célozhatók, de mindez arra a marketingcsatornák optimalizálására is jó. Automatizálja emellett az ismétlődő feladatokat és akár több csatorna adatait is integrálja.
Az ügyfelek adatainak folyamatos nyomon követésével és elemzésével a vállalatok valós idejű betekintést és visszajelzést kaphatnak marketingtevékenységeik hatékonyságáról, lehetővé téve számukra, hogy szükség szerint módosítsák és optimalizálják stratégiáikat.
A cikket folytatjuk.
L.A.