Javíthatja az ügyfélélményt a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia megjelenésével a kis- és középvállalkozások lehetőséget kaptak arra, hogy a technológiát előnyükre fordítsák. Az ügyfélélmény-javítás ezen belül is kiemelkedő haszon.
Minden jel arra utal, hogy a kis- és középvállalkozások sikerének kulcsa 2023-ban és a közeljövőben a mesterséges intelligencia (MI) vezérelt, emberközpontú megközelítés.
A kkv-k előtt tornyosuló, jelentős kihívások – beleértve a korlátozott erőforrásokat, a felpörgött versenyt, valamint a késztetést, hogy lépést kell tartani a fejlődő technológiákkal – nem tekinthetők újdonságnak. A változó piaci feltételek közötti eligazodás sem könnyíti meg a dolgukat, ha előrébb szeretnének kerülni.
Cikkünk első felében arról esett szó, hogyan egyszerűsíti le az informatikai folyamatokat a mesterséges intelligencia.
Komoly előnye azonban, hogy az ügyfélélmény javításában is nagy szerepet játszhat.
Az ügyfelek korai találkozása a mesterséges intelligenciával chatbotok formájában történt. Az MI-alapú chatbotok 24 órás ügyfélszolgálatot kínálnak - anélkül, hogy szükség lenne nagy ügyfélszolgálati csapatra. Válaszolhatnak a gyakran ismételt kérdésekre, termékajánlatokat adhatnak és akár a rendeléseket is feldolgozhatják.
A chatbotok képességei fejlődtek az utóbbi időben - a vásárlók velük szembeni elvárásaival együtt.
Javíthatja az ügyfélélményt a mesterséges intelligencia
Kétségtelen, hogy a kis- és középvállalkozásoknak előnyben kell részesíteniük az ügyfélélményt. Mivel 66 százalékuk többet tervez ebbe beruházni, az MI-integráció kulcsfontosságú lesz az ügyfelek pozitív elköteleződése szempontjából.
Az ügyfélszolgálat automatizálásával – persze ott, ahol az ésszerű -, a kkv-k időt takaríthatnak meg és átcsoportosíthatják az erőforrásokat olyan, nagyobb értékű tevékenységekre, amelyek célja az általános ügyfélélmény javítása.
A mesterséges intelligencia is egy módot kínál az ügyfelek élményének javítására, amennyiben a cég a marketingstratégiájában kihasználja azt.
A Mckinsey intézet kutatása szerint a fogyasztók 71 százaléka azt várja a cégektől, hogy személyre szabott interakciókat biztosítsanak, s 76 százalékuk frusztrált lesz, ha ez nem történik meg.
A mesterséges intelligencia segítségével azonban a marketing szakemberek elemezhetik az ügyfelek adatait és mélyebb betekintést nyerhetnek viselkedésükbe. Ez segít nekik jobban megérteni, hogyan szabhatják testre és személyre marketingkampányaikat, hogy az ügyfelek számára kedvezőbb élményeket biztosítsanak a vásárlás folyamán.
A generatív mesterséges intelligencia immár a technológiai halmazokba is integrálható - felgyorsítva az üzenetek írását és az ügyfelek kérdéseire adott választ.
Egy SMS-kampányt indítani kívánó vállalkozás például a mesterséges intelligencia segítségével generálhat üzeneteket a kampány célját, célközönségét figyelmbe véve és a kívánt cselekvésre való felhívás céljából. Ugyanakkor, tisztában lesz az ügyfelek reakcióival is.
A mesterséges intelligencia képes azonosítani a trendeket és előre jelezni azokat a jövőre nézve.
E megállapítások alapján a marketingszakemberek eldönthetik, hogyan osztják fel költségvetésüket, és kit céloznak meg hatékonyabban. Ez segít vonzani, táplálni és átalakítani a potenciális ügyfeleket – ez pedig kulcsfontosságú a kkv-k számára, mivel folyamatosan versenytársaik előtt kell maradniuk.
Elmondható tehát, hogy a mesterséges intelligencia számos lehetőséget kínál a kkv-k számára, hogy javítsák működésüket, az ügyfélélményt és növeljék bevételeiket.
Fontos azonban szem előtt tartani, hogy az MI-t egy emberközpontú megközelítésbe kell integrálni, amely összhangban van a kkv értékeivel és céljaival. Ezzel a kkv-k előnyükre fordíthatják a mesterséges intelligenciát, versenyképesek és relevánsak maradhatnak a folyamatosan változó üzleti környezetben.
L.A.