Hogyan befolyásolják a biztonsági intézkedések egy online oldal teljesítményét?
Napjainkban a fél életünket online éljük. Az internet képezi munkánk alapját, hiszen enélkül már elképzelhetetlen lenne például az ügyfelekkel való kommunikáció. Munkaidőn kívül pedig a virtuális térben intézzük az ügyeket, tartjuk a kapcsolatot a barátainkkal, sőt sokszor már a szórakozás is online zajlik.
Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mégis mi alapján választunk ki egy-egy partnert, szolgáltatót, üzletet az online térben. Mi az, amit figyelembe veszünk, mint fogyasztók. Ezt természetesen a vállalatok is kutatják, és az eredmények alapján folyamatosan fejlesztik szolgáltatásaikat.
Ez utóbbi alatt pedig nemcsak azt értük, hogy újabb és újabb termékeket kínálnak a fogyasztóknak. Sokszor fontosabb azt, hogy a már meglévő szolgáltatások technikai hátterét, biztonságosságát növeljék.
A személy adatok biztonsága
Egy olyan online szolgáltató például, mint az Unibet, a felhasználóinak az összes személyi adatát tárolja. A regisztráció során ugyanis meg kell adni a személyi adatokat, majd az igazolványok másolatával bizonyítani kell azt, hogy ezek az adatok valóságosak.
Eddig tehát az ügyfél kiadta magáról a nevén kívül a lakcímét, a telefonszámát és a születési dátumát. Majd feltölti a személyazonosító igazolványát is. A következő lépés pedig az, hogy a fizetési adatait is rábízza szolgáltatóra.
Ezt csak abban az esetben fogják megtenni, ha biztosak lehetnek abban, hogy a vállalat mindent megtesz ezeknek az adatoknak a biztonságáért. Itt első körben olyan intézkedésekre gondolunk, mint a honlapon alkalmazott megfelelő titkosítási eljárások, vagy éppen a tűzfalak alkalmazása. Ezek ugyanis segíthetnek a személyes adatok megfelelő tárolásában és továbbításában.
A pénzügyi tranzakciók biztosítása
A másik lényeges dolog a pénzügyi tranzakciók tökéletes biztonságosságának a biztosítása.
Ebbe beletartozik az, hogy a megfelelő biztonsági protokollokat alkalmazzák a vállalatok. Az is fontos azonban, hogy többféle fizetési módot kínáljanak, hiszen így az ügyfelek kiválaszthatják a számukra leginkább biztonságosabbnak tűnő lehetőséget.
Természetesen az online szolgáltatásokat biztosító technológiák állandóan fejlődnek. Nagyon fontos, hogy egy-egy vállalat folyamatosan lépést tartson a fejlesztésekkel, és alkalmazza azokat az újdonságokat, amelyek segíthetnek a felhasználói biztonság javításában.
Az ügyfelek tájékoztatásának fontossága
Az is fontos azonban, hogy mindezeket az intézkedéseket mutassák is be az ügyfeleiknek. Érdemes őket tájékoztatni arról, hogy milyen fejlesztések történtek, és hogy miket tesz a vállalat a biztonságuk érdekében. Sőt, arra is fel kell hívni a figyelmet, hogy az ügyfelek is rengeteget tehetnek saját biztonságuk érdekében.
Ez azért fontos, mivel csak így tudják megmutatni azt, hogy nem kell tartaniuk az adataik vagy éppen a pénzügyi tranzakciók biztonsága miatt. Ennek jelentősége pedig sokszor az ügyfelek megtartásában van.
Addig ugyanis, amíg az új ügyfelek megszerzésében egy-egy izgalmas promóció segíthet, ahhoz már sokszor kevés, hogy meg is tartsuk őket. Ha úgy érzik, hogy máshol jobb, biztonságosabb szolgáltatásokat kaphatnak, akkor előbb-utóbb el fognak pártolni tőlünk.
Ha azonban biztosítjuk őket arról, hogy a vállalatnál az online biztonság a lehető legfejlettebb, akkor ez egy kiváló eszköz lehet a megtartásukra. Egyre több olyan felhasználó van ugyanis, akiknek ez hosszú távon lényeges szempont.
Összegzés
Összefoglalva tehát elmondható, hogy ma már elengedhetetlen, hogy egy vállalat online biztonságot nyújtson az ügyfelek számára. Az is fontos azonban, hogy ezt be is mutassa számukra, hiszen csak ekkor fognak visszatérni az oldalra, és további termékeket és szolgáltatásokat vásárolni.
J.M